08 март 2011

Медийната аудитория

Антон Дроздиков е млад и циничен медиен специалист, с опит и в пиара. Освен това е и главен герой в книгата на Сергей Минаев "Битката за третия мандат", част от поредицата "Media Sapiens".

Понеже не съм я дочел, ревюто ще почака.

Направи ми обаче силно впечатление описанието на аудиторията, която Дроздиков дава при един скандал с подчинените си. Въпросните "не можеха да намерят новини" и бяха заставени "да създадат" такива.

Та, ето какво казва героят Дроздиков относно аудиторията:

"...В информационния бизнес трябва да се усвои едно основно правило: всяка аудитория се състои само от тиквеници и кретени, които възприемат света чрез телевизионния екран и реагират на него в съответствие с командата на говорителя или водещия.

С аудиторият можеш да правиш каквото си искаш в зависимост от това с какъв бюджет за кадри, които да съпровождат материала и да подсилват нужния ефект, разполагаш и какви са ресурсите ти (в смисъл - колко хиляди хора едновременно можеш да объркаш). По принцип аудиторията не е достойна за никакво уважение и всеки професионален специалист по политически технологии ще ви докаже това за пет секунди. Но въпреки това ние се отнасяме с уважение към нея като я наричаме аудитория, а веднъж на четири години - дори електорат. Не защото тя наистина е достойна за това, а просто ние с вас сме интелигентни и възпитани хора. За разлика от всевъзможните говеда. И точно по тази причина ние не се намираме с тях от различни страни на барикадата (която, както е известно, не съществува), а от различни страни на екрана, което е много по-важно..."

Важно е да се отблежи, че всички работили някога в медии, са достигали до подобен извод, най-малкото са мислили в сходна посока. Въпросът е това ли е дефиницията за аудитория. Мнения?