Отовори на въпросите как работи рекламата и защо работи рекламата има достатъчно много и пасажът по-надолу е един от тях. Книгата*, от която е взет, няма нищо общо с рекламната индустрия, но темата е засегната, тъй като е част от по-мащабната тема за човешкото поведение.
"Работещите в сферата на рекламата отлично знаят, че за да продават неща, от които всъщност хората не се нуждаят, трябва да бъдат убедени, че тези неща ще добаваят нещо към начина, по който виждат себе си или по който другите ги виждат; с други думи, ще добавят нещо към усещането за аза си.
Рекламните агенти постигат това, като напримет ви казват, че ще изпъкнете в тълпата, ако използвате този продукт, следователно, ще можете да бъдете по-пълно себе си. Или могат да изградят в ума ви асоциация на дадена стока с някоя прочута личност, или изобщо с млад, привлекателен щастлив човек. Дори снимките на стари или вече починали звезди се използват, и то ефикасно, за целта. Мълчаливо се допуска, че като купите стоката, чрез някакво магическо действие на присвояване ще станете като знаменитостите или щастливците, или по-скоро като повърхностната представа за тях. Така че в много случаи вие си купувате не стоки, а "нарастване на идентичността". Марката на производителя е преди всичко колективна идентичност, която си купувате...
...Парадоксално е, че това, което позволява на така нареченото консуматорско общество да се развива, е фактът, че опитът да откриете себе си посредством предмети, е обречен на провал: задоволяването на егото винаги е краткотрайно и отново ви се налага да търсите още, да продължавате да купувате, да продължавате да консумирате".
*Толе, Екхарт. Нова Земя: Пробуждане за целта на вашия живот. Кибея, София, г. не е упомената.
04 март 2011
Как работи рекламата
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
2 коментара:
Циците са страхотни и те също така продават. Много неща. Изобщо- sex sells!
Общо взето, дис ис дъ пойнт :)
Публикуване на коментар