19 октомври 2011

Бързина на генерирането на съдържание в сайтовете

Сайтът на "Ню Йорк Мегъзин" (http://nymag.com) публикува по една статия на всеки шест минути в работните часове (8:30-19:00). Това казва главният редактор на медията Адам Мос и допълва, че през нощта се публикуват още 6-7 материала. Взимаме този сайт за пример, защото е сочен като успешно работещ в САЩ.

Ако един материал бъде прочетен от 10 000 човека, той се смята за добър. Тъй като "НЙМ" е списание, очкаванията към публикациите от твърдото копие са за по 200-300 хиляди уникални читатели онлайн.

Има 19 редактори и журналисти за списанието, още 13 редактори и журналисти само за сайта (32-ма дотук) и още 9 асистент-редкатори за онлайн частта - общо 41 човека, които произвеждат текстово съдържание за медията (екип).

Сайтът има и home page editor (редактор на главната страница в сайта).

За сравнение, в сайта на българското списание "Мениджър" статии се качват средно през 15 минути (4 на час в работно време) и има още 4-5 в големите или малките часове на деня. Тоест интензитетът е двойно по-малък.

Продуктивността у нас обаче е в пъти по-висока, защото за списанието пишат 7 редактори, а за сайта се знае само, че има отделен главен редактор. Допускаме, че има още двама асистенти, защото екип от трима е стандарт у нас за правенето на сайтове, различни от новинарските уебмедии.
...
Трудно се намират (всъщност изобщо не се намират) конкретни препоръки за интезитета при генерирането на съдържание в сайтовете, което да е оптимално за индексирането в търсещите машини. За по-добро класиране в Google се откриват съвети за по-често обновяване на сайтовете, но отсъстват цифрите.

Не е ясно и къде се намира балансът между спама, сред който потребителят трудно се ориентира за важността на публикациите, и твърде мудното обновяване на сайтовете с идеята "закъснелите потребители да наваксат".