Остават десетина дни до първия тур на изборите за президент, кметове и общински съветници. Първият вот е на 23 октомври, балотажите ще бъдат на 30 октомври. Дотогава ще формираме информирания си избор чрез медии, лични срещи и агитационни материали.
Интернет е мястото, където гражданите могат да достигат по свое желание до конкретни сведения за конкретни кандидати. Повечето медии (в това число телевизии, вестници и радиа) са обособили специални секции.
Телевизии
Специализираната информация на БНТ е в субдомейна http://izborite.bnt.bg/ (всички линкове се отварят в нов прозорец). В сайта има видео и текст.
БиТиВи има "топик" по темата - http://www.btv.bg/topic/id/30. И тук, както и в сайта на БНТ информациите за местните и президентските избори са добре разграничени.
Нова телевизия няма отделно място в сайта си, а в този на ТВ7 има новинарска категория. Тоест и двете телевизии не залагат на онлайн-присъствието си преди вота. В ефира на ТВ7 обаче вече се състоя първият по-сериозен кандидат-президентски дебат.
Вестници:
Най-хубавата карта на България за кандидатите за местната власт са в http://www.trud.bg/Elections2011.asp. Има пропуски в по-малки общини, но повечето състезатели за кметските места са представени с кратки, но полезни визитки.
Същата карта я има и в http://www.24chasa.bg/Elections2011.asp.
Уебмедийни групи:
Нетинфо и сайтът Vesti.bg също имат специална секция (http://www.vesti.bg/?tid=20&oid=14139), където четем актуални новини и гледаме видеорепортажи от ТВ Европа.
Вестниците на Икономедия и радио Дарик вече имат по-голяма публика онлайн, отколкото офлайн. Затова и тяхната работа покрай изборите минава в категорията на уебмедийните групи.
Сайтът на Дарик има хубава секция за изборите - http://dariknews.bg/izbori2011.php. Там е и уникалното приложение - "Кой е твоят президент?". В него потребителят отговаря на въпроси, а "калкулаторът" накрая му показва с кой кандидат имат най-много общи възгледи.
В Дневник (http://www.dnevnik.bg/izbori2011/) Също има уникално приложение, което обаче познаваме и от минали избори. Става дума за оценката от потребителите на тези и изказвания на политици с "истина" и "лъжа". Интересен социален барометър, но валиден само за читателите на Дневник и Капитал, които имат специфичен профил.
Ъпдейт (17.10.2011|11:51): Има и специализиран за изборите сайт (http://i-zbori.net/), изграден и поддържан от двама политолози. Наподобява блог, а конкурентното му преимущество са връзката с читателите и възможността за публикуване на по-интересните мнения като статия ("user generated content").
14 октомври 2011
Къде четем за изборите?
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
1 коментара:
Освен подробно описаните, препоръчвам на всички да разгледате един нов и иновативен сайт http://www.i-zbori.net/ - чрез него Деян Христакиев и Георги Жечев отразяват и анализират кампаниите от интернет перспективата. Може да публикувате и своя гледна точка.
Публикуване на коментар