Е, не съвсем. Забраниха ги само за цитиране в телевизионни и радио програми. Дори и у нас вече е рутина в предаванията да се промотира фенстраница или група във Фейсбук. Онлайн журналистите пък открито рекламират Туитър акаунтите си.
Във Франция, където мащабите и конкуренцията са много по-големи, битката за публика в мрежата ще става по нови правила.
"Защо да даваме предимство на Фейсбук, чиято пазарна оценка е за милиарди долари, когато десетки други социални мрежи се борят за разпознаваемостта си?", пита реторично Кристин Кели - говорителката на френската телевизионна регулаторна агенция.
"Пречим на конкуренцията. Ако оставим Фейсбук и Туитър да бъдат цитирани в ефир, ще отворим кутията на Пандора и останалите ще имат основателното право да питат "защо не ние?", казва още тя.
Според решението на регулатора журналистите ще могат да промотират имената на акаунтите си, но без да цитират конкретен сайт.
Забраната за цитиране на Фейсбук и Туитър е интерпретация на указ и допълнителни разпоредби от 1992 г.
Две са гледните точки:
1. Регулаторът вижда в цитирането на тези два сайта заплаха за конкуренцията между социалните мрежи. Срещу основателното безпокойство се противопоставя медийно-правната рамка.
2. Медиите и журналистите цитират ФБ и Туитър не за да правят продуктово позициониране, а за да държат аудиторията си информирана и онлайн и за да осъществят директна персонална връзка.
10 юни 2011
Забраниха Фейсбук и Туитър във Франция
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар