Най-напред трябва да се уточни, че под термина евтин пиар този път не трябва да се разбират плоски маркетингови решения, тъп криейтив или неудачен контрол над комуникацията. Този път става дума за високоефективна кампания, която е безкрайно евтина и достига до всяка точка на земното кълбо.
Казус (Case study)
Около 9 февруари започват да излизат във всички световни медии публикации, че формулата на Кока-Кола е разкрита. Новината обикаля земното кълбо по паралели и меридиани. Едва ли има потребител в Интернет, който да не е мернал в поне една социална мрежа или онлайн медия нещо по темата. Даже и рецептета* се завъртя в публичното пространство.
В последните 48 часа обаче текат опровержения, а рецептата на кóлата се оказва, че не била такава. От компанията не пропускат да припомнят, че тайната се пази вече 125 години.
Е, честита годишнина тогава и да черпите по една кóла :)
Цел: Целта на кампанията е да се припомни конкурентното преимущество, което The Coca Cola Company притежава, а именно технологията. Ако напоследък не сте се замисляли на тази тема, Кока-кола е уникална.
Таргет: Всички, различни от милиардите, живеещи с под $2 долара на ден. Тези, които имат достъп до медиите, имат и достатъчно средства за продукта.
Ефективност: Няма официални данни, но като се имат предвид двата цикъла на отразяване ("открихме тайната" - "открили сте дръжки"), ефективността е чудовищна, необхватна в рейтинг точките.
Резултати: Скок в продажбите? Няма данни. Медийно присъствие - задоволително. Продуктово позициониране - като уникално предложение към потребителите.
Изводи: Нищо революционно ново - парите не са всичко в публичните комуникации.
* Рецептата на Кока-Кола (все пак можете да пробвате да си направите Home made Coke):
портокалово масло, лимонено масло, масло от индийско орехче, масло от кориандър, масло от портокалови цветчета, канела, алкохол, лимонов сок, ванилия, карамел, придаващ й цвят, захар и листа от растението кока, съдържащо малки количества кокаин.
16 февруари 2011
Тайната на Кока-кола - евтин пиар
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар