Читателите в Интернет все по-малко се доверяват на анонимни източници. Конкуренцията сред уеб-медиите вече е такава, че трудно може да се направи разлика между различните новинарски сайтове най-малкото защото ползват общо съдържание и се крадат взаимно.
Затова все повече започват да печелят медиите, които не крият журналистите и редакторите си, а ги показват на публичността и им предоставят възможност да работят за доброто си професионално име.
За мен бъдещето на онлайн журналистиката е в персонализацията. За читателя е важно не само за какво и за кого се говори, ами и кой говори. Не случайно в по-развитите медийни пазари отдавна реномето на сайтовете се гради върху имената на авторите, на колумнистите, на журналистите. Радващото е, че подобни тенденции започват да се забелязват и у нас.
Как персонализацията носи дивиденти? Примери в България имаме няколко, като такива са проектите webcafe и sportcafe. Двата сайта недвусмислено работят със свое съдържание, авторите са сравнително известни или ако не са, то поне не се крият зад името на медията. Така "кафетата" привличат аудитория и са успешни, въпреки че са много далеч от стандартите за информационни новинарски медии.
Компанията - това е персоналът. Клише е, но е истина. Важи и за медиите, в това число и тези онлайн.
17 ноември 2010
Бъдещето е в персонализацията
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
2 коментара:
И аз бих искала да са ми изчистени тези персонални проблеми.Но не умея да ги направя.Моля ако е възможно , за помощ
Лилия, конкретизирайте проблемите, които искате да решите, и ще се опитам да помогна :)
Публикуване на коментар