18 октомври 2010

Бъди човек! Особено във Фейсбук

Преди много време не си съществувал, ако те е нямало във вестника. После, за да съществуваш, е трябвало да влезнеш в телевизора. Напоследък условие за съществуване беше присъствието в Интернет. Днес не съществуваш, ако не си във Фейсбук.

Интернет отдавна не е виртуална реалност. Интернет е напълно персонализирана и реална среда, в която вече си разпознаваем и отговорен за себе си. Дори никнеймът вече е вид бранд, а аватарът - лого.

Днес човек вече не влиза в Интернет, той влиза във Фейсбук. Във въпросния бук може да се намери цялата еднакво легална по света информация и точно заради това сайтът настига Гугъл по трафик. Всъщност на Гугъл му остана едното порно като конкурентно преимущество и selling point.

И понеже хорският интерес е прикован във Фейсбук, корпоративните комуникации се насочиха натам. Само че би било хубаво корпорациите да се досещат, че хората искат да общуват с физически лица, а не с юридически. Апропо, средностатистическият човек игнорира досадниците и от двата вида.

Аз лично напоследък започнах да спирам да харесвам страници на фирми и компании, които ми досаждат. Корпоративни новини, продуктови гами и други фирмени драми са интересни на онези, които са ангажирани с бизнеса. Бас ловя, че в много фирми има служители, които не искат да харесват корпоративния профил, но го правят от професионална етика (известна у нас и като кумова срама).

ОК, ето три насоки за добър фирмен профил във Фейсбук:

  • Човешко държание. Никой не иска "компютърът да му го говори". Не е срамно да се използват градски сленг, емотикони и други белези, които да свидетелстват, че от другата страна стои човек, а не бот;
  • Интересни публикации (статуси, снимки, видеа, линкове). Не е нужно винаги да бъдат с логото и цветовете на бранда. Може да е просто любопитна находка в уеба;
  • Умереност. Всяко лекарство в превишена доза е отрова, дори и (особено) в пиара, рекламата и маркетинга.

И понеже е отворена темата:
Медиен блог във Фейсбук

52 интересни цифри за Уеб 2.0 и социалните мрежи
Корпоративно поведение в социалните мрежи (обновено на 14.07.2010)

3 коментара:

Лилия каза...

ОК ! Извинявай...

Анонимен каза...

Човек не съществувал в интернет ако не е във Фейсбук?! Не бъди толкова сигурен!

Radko Krastanov каза...

Не обичат хората силните метафори... :)