Медийната компания "News Corp" ще започне да таксува читателите си за онлайн версиите на британските си издания Times и Sunday Times от юни. Компанията на Рупърт Мърдок явно е орязала вече всички излишни разходи и е време да помисли за алтернативни приходи.
Достъпът до двата нови сайта за двете издания ще струва 1 паунд дневно (2.19 лв. по днешен курс) или 2 паунда седмично (около 4.40 лв.). Абонатите на печатните издания ще получат свободен достъп до онлайн версиите.
Темата за таксуването на информационно съдържание в Интернет стана особено актуална около световната финансова криза. Досега "Нюз Корп" искаше от читателите такса за две свои бизнес издания - Financial Times и Wall Street Journal. Изданията за широката публика досега нямаха такава практика заради опасенията, че ще загубят масово читателите си.
New York Times също отдавна таксува читателите си. Медията призна, че приходите от реклама няма да могат да финансират развитието на изданието вбъдеще.
В медийния блог темата за плащането на информацията в Интернет е намерила развитие в две публикации:
"Къде са те, къде сме ние и накъде отиваме?" - мнението на Гери Сторч в началото на миналата година. В окото на кризата той коментира, че вестниците ще оцелеят само, ако:
1) конвертират съдържанието си в дигитална форма и спрат да се отпечатват;
2) се съсредоточат върху локалните новини и
3) поискат за новините в Интернет да бъде платена цена
"Друг поглед върху бъдещето на вестниците" обаче поставя под съмнение горната теза. В Интернет се създава сериозен информационен излишък и така стойността, която всеки потребител е готов да плати, става пренебрежимо малка (нулева).
В контекста на въвеждането на цена за четенето на онлайн издание може да се каже, че ефективността ще се измери след съпоставка между рекламните и абонаментните приходи.
Първо, важно е да се види дали и други медийни компании ще въведат подобни мерки и
второ, интересно е дали отливат на уеб аудитория ще повлияе негативно на отделните издания.
26 март 2010
Още платени новини в Интернет
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар