08 февруари 2011

Две новини в един пост (медийни сливания и придобивания)

Новина 1:
315 милиона долара ще плати AOL за блога на Ариана Хъфингтън - "Хъфингтън поуст". Всъщност медията отдавна не е блог, а новинарски сайт. Придобиването според мнозина е удар върху свободната журналистика, с която се свързваше сайтът досега.

Ариана и близкото й обкръжение хубаво ще приберат милионите, но какво ще има за шестте хиляди блогъри и фрийлансъри, които са допринасяли за развитието на "Хъфингтън поуст", е въпрос, който едва ли ще получи подобаващ отгвор.

Отворен е и въпросът "А сега накъде?". По първоначални данни Ариана ще остане начело най-малко на сайта (ако не и на други медии на AOL), но дали ще продължи да пише свободно или ще се съобрази с корпоративните интереси и преследването на печалба, предстои да стане ясно. Все пак 315 милиона долара са 10 пъти повече от приходите за 2010 г.

Архив март 2009: Що е то Хъфингтън поуст?


Новина 2:
Главният редактор на агенция Ройтерс Дейвид Шлезингер наусна поста си, а на негово място идва бившият главен редактор на BusinessWeek Стивън Адлър. Адлър също така получава и вицепрезидентско място в корпорацията "Томсън Ройтерс", част от която е информационната агенция.

Промените в ръководството са част от стратегияга, насочена към обединяване на ресурсите на компанията "Томсън Ройтерс", която беше създадена през 2008 година в резултат на сливането на информационната агенция "Ройтерс" и медия-корпорацията "Томсън", се казва в официалното съобщение.

В "Томсън Ройтерс"работят около 55 000 души, а информационната агенция "Ройтерс" е сред четирите най-големи в света.

Въпреки реномето и възможностите си "Ройтерс" не можа да устои на кризата без да се слее и без да се преструктурира. Оптимизацията означава съкращаване на разходи, а това почти по дефиниция означава съкращения в персонала.

Подобна ситуация:
БиБиСи почва яки съкращения