Предистория: Георги Неделчев е бивш главен редактор на списанията Playboy и FHM. С последното той се раздели в средата на януари. Напускането на FHM бе съпроводено от обвинения, че издателите не са коректни в плащанията си и не провеждат правилен мениджмънт на изданието.
Покрай словесната престрелка се откроиха няколко важни (според мен) изречения в интервюто на Георги Неделчев в avtora.com. Публикувам извадки със съкращения, които ми се струват значими:
"Те (продажбите на списания - б.р.) съставляват една четвърт от приходите. Другите три зависят от рекламния мениджмънт и той е причината издателската група да потъне".
"Аз нямам договор с тях върху цялата сума – това е масова практика в медиите. Те винаги могат да докажат, че парите по трудовия ми договор са били изплатени".
"FHM под мое ръководство покриваше масовия вкус, при всички обвинения за чалгаризация. Винаги съм твърдял, че не е задължително да дискриминираш някакъв жанр или субкултура, за да покажеш колко си интелигентен".
"Давайки гласност на бизнес с много пари, от който се интересуват много хора не се принизяваш, а точно обратното. Както и ако пишеш и говориш само за елитарни забавления, това автоматично не те прави част от елита.
Масовите медии не са просветителски и никой не ти дава право да държиш списание като FHM, Maxim или Playboy в ръцете си и да занимаваш хората с нещо, което е само в твоя кръгозор и този на приятелите ти. Аз харесвам индъстриъл, Nine Inch Nails, джаз, Steely Dan ми е любимата група , но не бих почнал да занимавам всички с тях.
Това, че в колата си не слушам Тони Стораро не означава, че не трябва да има интервю с него. Защото той е най-популярният български певец, който не е гей. И това го прави единственият подходящ за мъжко списание. Разбира се, заедно с него има място и за не-чалга личности - като Ованес Торосян от "Източни пиеси“, Камен Спасов от телевизия City, Нико Тупарев...."
"Аз твърдя, че в Уикенд работят по-кадърни журналисти в момента от тези в "бялата преса". Те напипват по-добре темите, от които се интересуват хората.
Правят грешки също както и в другите вестници, но с разликата, че при тях можеш да прочетеш много интересен материал или разследване, което в 24 часа няма начин вече как да се случи. Бялата преса твърди, че единственият проблем на тяхното фиаско е, че жълтата преса лъже. Но това не е така.
Жълтата преса има успех не защото лъже - не може 320 000 човека, които си купуват Уикенд да са пълни идиоти. Тя не информира с новини, но забавлява и задоволява интересите на аудиторията. Kогато нещо се случи през седмицата и аз искам да прочета повече за него, не го намирам в Монитор, Стандарт или Труд, а в Уикенд".
В интервюто си Георги Неделчев излага и други свои интересни възгледи, които обаче не са в сферата на медиязнанието.
0 коментара:
Публикуване на коментар