В редакционна статия вестник "Вашингтон пост" предупреждава, че крахът на всекидневните издания е заплаха за самата демокрация (в САЩ). В огромното море на интернет, без специализирана подготовка е невъзможно да бъдат отличени фактите от предположенията и слуховете, аргументира се изданието.
Под крах на всекидневниците се има предвид затрудненията, които те изпитват във връзка със световната финансова криза. "Ню Йорк Таймс" и "Вашингтон пост" съкращават разходи, а други съкращават персонал. "Крисчън сайънс монитър" от ежедневник се превърна в седмичник. Ръководителите на редица водещи медии в САЩ обаче са оптимисти, че качествената журналистика ще преодолее сегашните несгоди и дори ще излезе от тях още по-силна.
У нас "Градски вестник" на Економедия спря да излиза в печатен вариант, но сайтът gradski.bg оцеля.
Главният изпълнителен директор на Асошиейтед прес Том Кърли посочва, че търсенето на достоверна информация не намалява, а се увеличава. Нишите на информационния пазар в интернет се запълват бързо от новосъздадени компании, допълва Кърли.
Пропускът в изявлението на последния обаче се състои в това, че запълващите нишите компании разчитат на user generated content (съдържание произвеждано и подбирано от потребителя в Интернет). Свиването на разходите в медийните компании и уеб 2.0 тенденциите си пасват като процеси, но те нямат нищо общо с професионалната журналистика. В този смисъл кризата не застрашава демокрацията, а специалистите.
0 коментара:
Публикуване на коментар