- Радиостанция у нас струва от 100 000 евро нагоре.
- Изследвано е, че аудиторията на ретро музика е по-лоялна (oldies but goldies).
- Arbitron в САЩ плаща на слушателите, за да са ангажирани към маркетинговите изследвания.
- Хонорарът на медиен консултант, който изготвя анализ на радиостанциите, възлиза на 20 000 долара. Той оценява стратегията, пазарното позициониране и какви хора работят за радиото. След това дава препоръки.
- В Лондон Ofcom (Office of communications), който е приемник на Radio Authority, разпределя честотите и следи за спазването на формата. Така се избягва дублирането на музикалното съдържание и на дискутираните теми.
- Аудиторията предпочита местната музика и местните новини.
- Отдел "Мониторинг" на СЕМ има за задача да глобява, ако по медиите (в частност радиата) се излъва враждебна реч или се говорят нецензурни думи.
- Почти всички български радиостанции претендират, че са AC формат (adult contemporary). Целта е да се привлекат рекламодателите, които търсят аудитория от 25 до 49 години. Почти никое радио обаче не е чист AC. Всеки може да се нарече така, ако има сутрешен блок.
- Медиите формират навици. Затова в Мексико и Куба има успешни News&Talk формати. Освен това и манталитетът на аудиторията е важен.
0 коментара:
Публикуване на коментар