10 май 2012

Порно радио

Има порно телевизии, порно списания и порно сайтове, нали така? Въпросът е има ли и порно радио.

Очевидно радиото е възможно най-неудобният канал за разпространение на еротика и порнографски материали. Сексът в медиите не може без визуални обекти, което се потвърждава от липсата на радиа със сексуална насоченост.

И все пак има ли програми с такава насоченост? Да, но не съвсем. Или по-скоро не. Няма станция, която 24 часа да излъчва охкания и пъшкания. Или пък предавания с разкази, фантазии и разговори с желаещи да споделят опита си.

Във Великобритания се излъчва гей радио (Pride Radio), което според създателите му задоволява нуждите и интересите на ЛГБТ обществото. Въпросната медия фигурира в списъка на сайта tunein.com с порно радиа. Списъкът е от 59 единици, но някои от линковете водят към отделни вече излъчени в ефира предавания.

Във Франция, страната на любовта, проектите за еротично или порно радио също не могат да оцелеят. Емблематичен пример е Sexophonic Radio. Тази медия приключва ефирното си съществуване преди почти пет години, а авторите споделят следното:

"Заради различи причини ние решихме да сложим край на тази авантюра в този формат и да помислим за нов такъв. Както знаете, нашите предавания са подвластни на авторското право и не могат да бъдат използвани във филми или сайтове. Водени от носталгията, ние ще предоставим записите на стари предавания за слушане в PodCast, така че и вие, и ние да можем да се върщаме към тях".

Отзивите за Катрин Алексондр и Корто Санти, които са били основните фигури в "Сексофоник Радио", са много ласкави. Те са обичани водещи във Франция, но това явно не е достатъчно за съществуването на медията.

И така, кои са основните фактори, които пречат на съществуването и развитието на порно или еротично радио:

- Липса на съдържание. Ако се набляга на музиката, каква трябва да бъде тя, че да бъде квалифицирана като секси? Какви предавания трябва да има за секса, така че те да не станат скучни, а напротив - да възбуждат съзнанието?

- Липса на аудитория. От една страна горният фактор предопределя наличието на този. От друга, потребителите на порно са много специфичен клас публика, чието внимание се задържа закратко, освен ако не става дума за клиничен случай. Накрая, но не на последно място, порно и еротични материали се "консумират" на приемливи места, например вкъщи. Вероятността вкъщи да има телевизор и/или компютър е много по-голяма от вероятността да няма нито едно от двете, но да има радиорпиемник.

- Липса на рекламодатели. Този фактор пък произтича от липсата на стабилна аудитория. Първо, много малко рекламодатели биха се обвързали с "мръсната" тематика и второ, часовете пик за радио рекламата са сутрин от 7:00 до 10:00 и вечер от 16:00 до 19:00, когато хората идват или си отиват от работа с автомобил.