След (или може би преди) печата най-сериозни притеснения за съществуването си има радиото. Човешкото внимание е ограничен ресурс, който все повече се поглъща от Интернет. Освен че трябва да се справят с конкурентите из другите комуникационни канали, радиата са изправени и пред предизвикателствата на персонализацията.
Пандора е американски проект за персонализирано радио, позволояващо на слушателя (уеб потребител) сам да избира музиката, която да слуша. 80 милиона са регистрираните потребители в сайта, който си е поставил за цел да влезе и в мобилните устройства на хората.
Повече аудиосистеми в автомобилите засега приемат само аналогов радиосигнал, но въпросната компания се надява, че с навлизането на инфотеймънт (infotainment) технологиите, това ограничение ще бъде преодоляно.
В свое интервю Тим Уестъргрин (основателят на Пандора) говори именно за това, че развитието на мобилните устройства е от значение за това кога персонализираното радио ще вземе превес над традиционното.
В България нашият подобен проект (vmusic.bg) бе спрян и реформиран заради невъзможността да се уредят авторските права. Пандора има сходен проблем, който е решен само за територията на САЩ. Така глобалното персонализирано радио все още не може да се появи и поради същите проблеми с правата вероятно ще се бави още дълго. Дотогава радио медиите могат бъдат малко по-спокойни.
Броудкастърите запазват засега и друго конкурентно преимущество. Няма уеб проект по света, който да комбинира музика с информация - например новини или интеревюта. Още една сламка, която спасява удавника.
11 април 2011
Персонализирано срещу традиционно радио
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар