Рейтинг точките (Gross Rating Point, GRP) представляват мерна единица за целевата аудитория, достигната от специфичен медиен канал. Една рейтинг точка се равнява на едно възприемане на рекламно съощение от 1% от целевата група. Чрез тази метрика се измерва ефективността на рекламните бюджети и се оптимизрат разходите за реклама на базата на заложения таргет и цената, която медията поставя за пренос на рекламната информация.
Това е моята дефиниция за термина, по-добра в интернет не виждам.
Рейтинг точките показват процента от достигната целева аудитория, която телевизиите гарантират на рекламодателите; например, ако целевата аудитория са мъже между 18 и 34 години и тв каналът гарантира за нея 9 GRP на цена 200 лв., той гарантира, че 9% от мъжете между 18 и 34 години ще гледат предаването, за което клиентът плаща 1800 лв. за стандартен клип (30 сек.)
Това пък е дефиниция, взета от публикация на "Капитал".
Метод за измерване на аудиторията с повтаряемост на циркулацията за определен период от време. Нивата на GRP за външна медия сочат към дневната циркулация изразена за седмица. Една Рейтинг Точка представя циркулацията равна на 1% от пазарната популация.
Аритметичната формула за изчисление на
Дневните GRP's = Осреднено DEC / Пазарна Популация
Трактовката на "Аспекта" ООД
24 май 2010
Рейтинг точка, рейтинг точки
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар