23 март 2012

"Безобразните" грешки на гиганта FOX NEWS

Уникален гаф. Еpic fail. Безобразие.

Това са епитетите, с които Интернет потребителите коментират обиколилите света изображения. В тях се виждат половин дузина фрапантни грешки на световния новинарски гигант FOX NEWS. Става дума за репортаж за трагедията в Тулуза.

Грешка в изписването на града, грешка в картата, фактологични грешки - все недопустими неточности за водеща новинарска телевизия.

Вижте двете снимки (увеличават се с клик), след това прочетете и текста отдолу.





Всъщност тези снимки са фалшификати. Голяма част от споделящите в социалните мрежи се подведоха и повярваха, че толкова много грешки накуп са напълно възможни и реални.

Два извода следват от случилото се:

1) Публика е убедена, че в медиите работят неграмотни хора, без чувствителност към детайла и фактите. Критиките са ожесточени и в тях се посочват какви ли не причини за "грешките" - персонални (неграмотност, разсеяност, липса на обща култура) и системни (скапана образователна система, липса на контрол в медиите и т.н.).

2) Публиката е податлива на измами не по-малко от медиите. В блога преди съм писал за случаи на измамени медии в България и по света. Става все по-трудно за човек да отсее фактите от измислиците и да разпознае измамата от оригинала. Очевидно, дори и очите лъжат понякога.

Друго по темата:
Е, измамиха и Асошиейтед Прес
В защита на българския журналист и още малко за Джони Деп

4 коментара:

M.I.D. '72 каза...

За съжаление, публиката има все повече и повече основание да се съмнява, че в медиите работят неграмотни хора, или най-малкото хора, които се отнасят несериозно и непрофесионално към работата си.
Колкото до втория извод, не по-малка вина от наивността на публиката носят и самите медии. Припомнете си Вашата публикация: http://media-bg.blogspot.com/2012/01/blog-post_26.html

Radko Krastanov каза...

О, прав(а) сте напълно. Аз също съм на мнение, че има доста неподходящи кадри в медиите. Налице е Параграф 22. Медиите не могат да си осигурят достатъчно приходи, за да произвеждат качествено съдържание и да могат да наемат и обучават добри професионалисти. От друга страна публиката и рекламодателите не са склонни да плащат твърде висока цена за некачествен продукт. Измъкване няма, поне аз не виждам.

Що се отнася до наивността, и за това съм съгласен. Освен лощи кадри в медиите работят и изкусни манипулатори.

mi3 каза...

Fere libenter homines id quod volunt credunt.
Това всъщност е малко справедливост, тъй като общо взето медиите са тези, които се възползват от подобни емоционални рефлекси.
Ето още примери.
http://www.cracked.com/blog/4-recurring-myths-we-apparently-really-want-to-believe/

У нас подобни изцепки често са свързани с това, че ЕС щял да ни забранява нещо от националната кухня. После се оказва, че не били компоти, а компютри и така ...

Radko Krastanov каза...

Много добър коментар и много интересен линк. Мерси, mi3. Приложените 4+1 примера само показват какво голямо влияние има мейнстрийма върху масите. Впрочем случаят "ФОКС" е индентичен, просто говорим за mainstream в социалните мрежи.